08 July 2009

couple or trouble

Melayan irama lagu di mp3 ku.thinking of you-katy perry.aku pun x tau bile mase boley terjebak dalam lagu genre camni.huhu.menenangkan fikiran mungkin..dalam post kali ini yang ke-50.tahniah fayard! aku terase seperti mahu menjadi pakar motivasi.mungkin lebey bermakna.ini semua ape yang aku rasa dan berfikir sejenak. ready?..1,2,3,4 :


jap2.camne eyh nak start..aaa okay.mulai! apa yang anda faham tentang..tentang ape ya?.x de papa.huhu..ape yang perlu dalam sesuatu hubungan antara satu sama lain.yang berlainan jantina..kawan2,pasangan kekasih,family mahupun suami isteri.


'aku suka kau'..'kau suka aku'.merupakan permulaan bagi sesebuah hubungan..walaupun ni boley digambarkan sebagai perasaan terhadap seseorang.ape yang disukai.okay next!

couple? atau dalam istilah bahasa,suatu hubungan antara lelaki dan perempuan yang digelar kekasih..erm,seriously..aku x de langsung experience dalam bab2 camni.tapi aku tulis nie berdasarkan experience aku dengan rakan-rakan yang lain.ape yang dpat dilihat dengan mata kasar mahupun mata halus..yakni,menjalinkan hubungan yang serius bersama orang lain dlm erti kata couple.memerlukan banyak perkara yang perlu diperhatikan..

ini pendapat aku.kalu xsuke silalah keluar dari blog ini..click je kat hujung ats belah kanan tuh.ade tanda cross kan?hah.click je kat situ kay.terima kaseh.

komitmen.setiap orang mestilh memahami peranan masing-masing..x ckup just ckp."kita couple".tapi x de langsung komitmen dalam relationship..kalu anda memahami antara satu sama lain dan berusaha sebaik mungkin melakukan perkara yang seharusnya anda lakukan dalam menjamin keharmonian hubungan itu.

kepercayaan..kalu nie xde memang x de gune langsung.sumpah.huhu..berkata jujur dan x menipu antara satu sama lain.

berkongsi apa yang boley dikongsi..bukan sume bley kongsi lor..xde la sampai lebey2 sangat..perkongsian terbuka (macam plkn tuh..ngat lagi?) mybe problem,keseronokkan,kesedihan, or pape jew la.bnyak sangat..hmm..sharing is caring,right?

sebab ape orang couple? mungkin sayang dan saling menyukai antara satu sama lain,suke-suke?,mak pakse,or sekadar mencari pengalaman..x kire la ape pun.kesah plak aku.huhu.setiap tujuan mnyebabkan kesan yang berbeza.time kat star dulu,sape yang de gf.kire memang jantan abislah.konon..haha.gi mampos!.gf x cun mane pon..2 ape yang aku nmpak.siap riak-riak lagi depan member sendiri..ceyh.last2,

" mne gf kau aritu?"

"kiteorang da clash.."

"sal?"

"boring la.."

hurm,x sangke hati dan perasaan orang len bley dipermainkan begitu sahaja..biarlah mereka.
aku? erm,aku memang x berani dalam bab2 camni..x tahan,jiwa lembut,haha.

2 tahun yang lalu.
"fayard,ko gay ke?" tnye rakan sekolah ku.

"nak kne tumbuk kah? sal lak..?"

"ko xde gf pon.."

"agak susah.lagipun xde masalah pon bagi aku wat masa nie.banyak bende lain yang nak buat.yang 2 nanti2 bley"

sekadar sebagai renungan..didalam serious relationship ini.jagalah hati dan perasaa antara satu sama lain..sentiase mengambil berat,kepercayaan,kejujuran,komited terhadap peranan masing-masing,memahami dan tiada paksaan dalam diri.

sekian.terima kaseh

livre seterusnya..




notakaki:'couple or trouble'.diambil dari tajuk sebuah cherita korea lakonan
Han Ye Seul dan
Oh Ji Ho.tengok time pas abis spm dulu. :P

No comments:

Post a Comment

terangsang?