10 February 2011

Catatan untuk perempuan marhaen.



Untuk perempuan, mungkin maklum bahawa telanjang itu bagi lelaki adalah syurga mata, yang boleh merangsang nafsu. Namun si perempuan sering terlupa melihat bagaimana telanjang itu di takrifkan oleh fikiran si lelaki. Untuk semua lelaki di dunia, maksud aku seluruhnya, percaya bahawa telanjang itu adalah tubuh yang tanpa pakaian biar sehelai benang. 

Biar tidak semuanya, tapi kebanyakkan lelaki juga menafsirkan telanjang itu adalah pakaian yang hanya menutup tetek juga lurah di antara pusat dan peha. Lebih 90.1234 % dari jumlah kebanyakan itu pula melebarkan takrif telanjang dengan memasukkan perempuan-perempuan yang berpakaian ketat, menampakkan mengkal tetek juga lebar punggung mereka.

Kata kuncinya ialah imaginasi. Imaginasi sang lelaki kuat. Cukup mata mereka sekadar melihat dada montok perempuan itu melalui baju ketat, selebihnya imaginasi mereka yang akan menanggalkan satu persatu pakaian perempuan tersebut hingga imaginasi mereka berkata;



" Perempuan ini sudah aku telanjangkan.." 


Cukup berbahaya.

Ada segolongan kecil lelaki menakrifkan telanjang pula itu sama dengan perempuan, Dan perempuan itu sama dengan telanjang. Yes, golongan ini memang cukup mengelirukan. Tidak kira perempuan itu guna purdah atau guna bikini. Sama aja. Semuanya telanjang bagi mereka. Golongan kecil inilah yang sering telibat dalam jenayah seks berat. Mereka ini adalah golongan sakit jiwa dimana mereka tidak mampu mengguna imaginasi mereka. Malang.

Jadi, bagi si perempuan, jangan hanya melihat senyum manis si lelaki juga renungan manja mereka. Cuba lihat dan dalami imaginasi mereka. Apa kata imaginasi mereka berkenaan telanjang. Lain lelaki, lain takrif telanjang. Untuk aku, aku ini golongan sederhana imaginasi, tidak terlalu kuat, tidak pula terlalu sedikit. Jadi jika jumpa aku, pastikan pakai pakaian yang melebihi sederhana. Tidak di tengah-tengah. Hehehe.



Bagi si lelaki, jaga mata kamu-kamu semua dengan baik. Gunakan dengan akal dan bukan turut nafsu. Ingatlah, sekali terpandang tanpa berkelip itu rezeki, bersyukur. Tapi bila 2 atau 3 atau 4 kali pandang berkelip-kelip. Potensi untuk ke neraka amatlah cerah.


p/s I: aku bosan bahasakan diri sendiri 'i'. Macam gampang bila baca balik.
p/s II: Ooh ya, ini blog aku, bukan blog ayah kamu. Terima kasih. :-)

6 comments:

  1. erm.. terase cam kene lempang je baca entry nie... truth is hurt right? :D yg dh terbiase tu mmg susah skit nk ubah...

    p/s; 'i' tu mmg bt u nampak comel cam tu.. haha!!

    ReplyDelete

terangsang?