20 September 2009

Riang Ria Aidilfitri


" ala..kat sini bese2 je.xde pe yang best pun.." kata mak.


dye saje ckp cam2.nk sedapkan hati aku.x dapat balik raya tahun ni.fayard tau la mak..
mkn kat konsulat jenderal,xde pe yg best.bukan aku x bersyukur.tapi memang betul,menu x best langsung.ketupat,lemang,kuah kacang kosong,bihun,bihun??,dan sedikit kuih raya yang aku x dapat cam ape nme kuih tuh.cuma mkn.wat penat je,aku tahan kesedihan semasa takbir raya tadi.ingat pasni lepas semayang,mesti ade makanan sedap2.waaa~ aku nak mkn puas2.x nak sedey2.nnti de mknn kan fayard?

sekali.. :( xpe,at least de suasana hari raya sedikit.mengubat luka di hati dan perasaan.pas2 de jamuan raya kat umah tante.yeah! nie part yg paling aku suka.bnyak gler mknn..tapi aku pun x tau dye masak ape..sedaaaap~

amik nasi,x mkn ketupat.tadi da mkn..kalu nasi kenyang cket.dgn ayam masak...err,x tau.huhu.amik 4 ketul.tamak betul..aku tngok cam de sambal cili bukan sambal belacan.kaler hijau.mungkin cili yg dye gune kaler hijau kot..erm,amik la cket.nk try rase sdp k x.


aku mkn smpai berpeluh.ahaha


smbl cili 2.pedas.kawan2 lain elok je mkn.cool kate dyorg.aku mmg x tahan pedas..dengan cili potong pun da lame tewas.apekan lagi smbal cili hijau..bergulung-gulung tisu amik.lap peluh,macam baru abis maen bola..naseb baek aku punyer awek xde kat sini,kalu x mesti dye da gelak kan aku kuat-kuat sbb mkn smpai berpeluh kerna kepedasan. (psssttt..jgn bgtau kat dye tau pasal bnde nie.jnji??) huhu.

nk tau x,kiteorg kan dpt duit raye.tante bgi.5000 rp jew..x smpai rm2.tapi,okaylah.dpt gak.hehe.lagipun aku da sruh mak bank in kan duit raya tahun ini.mintak2 dye x wat2 lupe.
aaaaa sempena hari lebaran ini,aku mengucapkan selamat hari raya..minta maaf bnyk2 kalu aku bnyk wat silap,tersepak,tertumbuk, sume org wat silap.kepada sesiapa yang x puasa penuh tuh,nnti pandai la ganti,jgn lupe. :P ramadhan suda pergi,semoga berseronok di hari mulia ini.

mak,next year punyer raya.fayard confirm balik.huhu..minta maaf juga kpd teman wanita ku yg disayangi,x dpt kite raya bersama..kalu x,aku da bley jumpe my mother in law. :P


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI !!
dendangperantau; korang jangan raya kat indon.bosan crazy pig.sumpah.

No comments:

Post a Comment

terangsang?