16 September 2009

Tiru

hooray! tinggal besok aje sebelum cuti berhari raya. besok last kelas dan kuliah,pas2 xdee lagi selama 7 hari.waaa..bestnyer2.da lama x dapat berehat. kelas arinie sumpah, macam sampah.haha..kuliah tuh sampah or aku nie yang mmg sampah?


afta 10 mins kelas bermula.aku terdengar perbualan kawan aku kat sebelah.bukan budak indon.hehe.azza dengan onn (dye nie botak).

"weyh2..ko da siap keje chem yg dr.simon bagi semalam"

"dah2..malam tadi aku struggle wat smpai pkul 2-3 pagi"

"kene anta hari nie kan? pinjam jap.cepat-cepat!"


aku blur sekejap.chem? keje? dr simon? apa semua ni??. owh,nie xde pe kot..ari nie mane de dr simon nyer kelas.mengarutlah dye nak ari nie.macam bese,aku cool je.huhu.
masa tuh kelas sedang berlangsung dengan rancak. aku maseh khusyuk mendengar.kawan2 yg len sibuk kelam - kabut wat keje.aku pun x tau sal dyorg sibuk sangat.


habis je kelas.aku da get ready..letak tangan atas meja.dengan beberapa buku tebal2.buku fisiologi dgn buku kimia fisika.maseh hangat,baru je di fotostat.aku mau tidur~
tetibe je cam de org wat pengumuman kat depan kelas.

"perhatian teman-teman..kerja yang diberi dr simon semalam harus dihantar kepada saya hari ini yaa..cepat,nnti kelewatan"

oh shit! aku cepat2 tnye kat kwn yg duduk belakang.gusda namanya..tutorialmate.

"kerja kimia semalam,mau di hantar ya ari ini? tapi..dr simon nggak bilang apa2.ya kan?"

"dia mau nya hari ini..ngapain? kamu nggak siap lagi?"

syal lah..aku mmg x siap lagipun.cepat2 amik kertas lembar,liquid,pen ball kaler biru,dan pembaris faber kastel (pinjam) .pinjam kat azza kertas yg dye da siap tadi..mak aii! bnyk nyer..de 19 soalan.aku da mencarut-carut.padahal ini bulan puasa.kurang pahala.sepantas kilat menyalin bulat2,ape yg aku salin x tau la.haha.camne kau nk berjaya ni.dulu2 time pre-med,boley tahan gak kekerapan meniru kerja rakan2 yg lain.haha.aah! peduli ape.jnji siap.nnti balik umah,aku stdy la.macam angan2 kosong sahaja.

tulisan pun cam cakar ayam,cakar anjing pun ade.dgn tetibe boyak lak dtg kacau.aduhai..padahal dye kelas sebelah.xde dosen masuk lagi kot.

"yad2,tukar kelas dgn aku la..awek cina yg duk kat citu tuh comel la." smbil dye memuncungkan mulutnya.nak tunjuk amoi tuh yg mane.hodoh

sorry boyak sbb x dpt join kau mengatal.aku busy lah.last2 siap! naseb bek smpt anta.haha.gumbiranya hati.on da way nak balik umah,dlm van sambil mendengar lagu nora zen nyanyian komplot.sambil berangan-angan mat jenin,mengingatkan kepada org yg disayangi.terdetik;

"kalau lah..saya siapkan segera kerja. xde kelam cam tadi.nak balik cepat..kalaulah saya bersabar.."

dalam hati.



notakerjakimiadoktersimon; pembaris faber kastel yg aku pinjam tuh x pulang2 lagi.sape punya ntah.

No comments:

Post a Comment

terangsang?