07 June 2009

Acah - Acah Anjing.

aku terus bergerak laju ke rumah.suda sampai putra villa.argghh! penat.
dalam perjalanan.tergelak keseorangan tiba-tiba.teringat kejadian baru tadi.memang terasa kejang perut ini.


melihat angka jam.suda menunjukkan hampir lewat malam..

" nak kemana pasni?" tanya onn.

"PERDA!!" kami menyahut dengan nada yang riang gembira.

sebab kat situ banyak baju bundle yang dijual dengan harga yang berpatutan.juga cantik.onn terus memandu kereta menuju kearah destinasi yang dipersetujui bersama..elias dan komang sedang hebat menyanyi mengikut rentak melodi lagu di radio.bergoyang-goyang kereta.elias sudahlah gemok.

tiba tiba onn berkata;

"kita da salah jalan kot nie."

berpusing kembali mencari arah yang sebenar..dengan memasuki kawasan perumahan.
banyak anjing kat situ..maybe ramai orang cina kot duduk.time hendak u-turn.aku ternampak seekor anjing dihadapan sebuah rumah.dyorang yang lain pon nampak juga..terasa kerisauan coz tingkap kereta semua dibuka.panas.aku lak duduk kat tepi.betul sebelah anjing 2.sumpah dekat giler.mungkin anjing nie jinak kot..nmpak senyap je.baguslah.dye merenung tepat kearah kami.

aku sahaja jerit dan bertanya kat anjing tuh;

"yo bro!,tumpang tanye..jalan nak gi PERDA kat mane??!"

kawan2 yang lain kat dalam kereta teros gelak kuat2.selepas itu tanpa disangka-sangka.anjing tuh terus melompat setempat.mak aii..terkejut monyet lor.hanis time tuh da lompat sampai tempat duduk onn si drebar.da la tengah drive.elias dengan komang agak selamat coz mereka jauh dari anjing tuh..aku juz x bley buat ape.

tibe2 elias terus tolak kepala aku keluar tingkap.bodoh!.haha.tingkap kereta tuh da la kene tutup dengan manual.x sempat tutup tingkap nie.aku da gelabah.anjing tuh terus melompat-lompat setempat..pergh! cuak nak mampos.macam syal nyer budak gemok.naseb bek anjing tuh x melompat kat aku..

"onn! cepat blahhh!! cepaaaaattt!!!" aku menjerit ketakutan.

onn terus memecut laju meninggalkan anjing itu sendirian.da sampai jarak yang difikirkan selamat..dyorang yang lain terus gelak.x nak kuat lak.bodoh nyer member.haha

"hah! 2 la,yang kau gi tanye dye(anjing) jalan nak gi PERDA sape suruh? tengok dye da nak ikut! " kata dyorang.

"mane la aku tau dye nak ikut!!" kataku.

@#$%$ nyer anjing!

syukur.aku selamat.huhu


mungkin selepas kejadian itu,anjing tersebut bersembang dengan rakan2 nyer yang lain.


"aritu de sorang mamat nie,die tanye aku jalan nak gi PERDA.."

"so kau buat ape?"

"aku acah2 je nak gigit dyorang.tapi..baru acah-acah sikit da cuak.penakut.kelam-kabut dyorang. "

"haha.sengalnyer manusia.."

mungkin juga anjing itu bersama-sama rakan-rakan anjing yang lain tersenyum-seyum sipu sambil gelak terguling-guling mendengar cerita itu.

No comments:

Post a Comment

terangsang?