26 June 2012

Cinta pertama

Pada umur 17 tahun, aku telah discover my talentless in flirting.
Sekitar tahun 2007, aku menghadapi masalah untuk mencari pasangan hidup.
Yes aku tahu, aku masih muda, mentah dan mempunyai masa depan yang cerah,
tetapi, budak umur 13 tahun pun boleh ada makwe, asal aku tak boleh pulak?
Ah emosi.

Masalah ini telah sering aku bangkitkan sebagai satu topik perbualan
bersama-sama rakan sekolah. Mereka telah menasihatkan aku untuk melupakan
tentang cinta-cinta bertepuk sebelah tangan aku ini, dan memulakan hidup yang baru.

Aku berkata pada mereka, "Korang cakap senanglah, korang semua sudah ada makwe!"
Ah emosi lagi.

Aku selalu berfikir tentang masa depan aku dalam dunia percintaan
yang makin lama makin competitive. Aku berfikir tentang haluan dan jalan yang akan
aku ambil dan akhirnya aku telah mengambil keputusan untuk menjadi
seorang homo atau homoseksual atau gay atau faggot atau gay boy
atau "u-want-some-kissy-kissy-with-me?" kind of guy.

Satu hari aku terjumpa gadis paling cute sekali di bus stop.
Nama dia Lisa Surihani. Agak peramah. Aku sangat enjoy berborak dengan dia.
"Free tak malam ni? if you know what i mean.." pelawa Lisa Surihani.
Aku jawab ringkas, "Sorry Lisa, im gay".
Lisa terkejut, dan berkata "what a waste! hmm maybe i boleh tolong something?"
Aku berfikir kembali. Mungkin takdir aku bukan menjadi seorang gay boy!

Hari-hari yang aku jalani selepas itu bersama Lisa Surihani sangat indah.
Bagaikan hidup didalam syorga, dan dia lah bidadarinya.
Sehinggalah suatu hari, Lisa Surihani telah meninggalkan aku tanpa diketahui sebab.
Tetapi, yang paling penting, dia telah melukakan hati aku.
(pehh, terer jugak aku buat tulisan bold).