11 June 2012

Godaan Lisa Surihani -episod III

klik untuk sambungan dari episod II ]

Aku cuma membalas ketawanya dengan senyuman.

" Eh Lisa, duduk lah sini. Takkan nak berdiri. Kesian you. Sorry la, basah sikit bangku ni.." pelawa aku sambil guna tangan membersihkan bangku kayu dari daun-daun gugur yang basah.

" Oh..okay. Thank sooo much Fayadh. " ucap Lisa Surihani dengan lembut sebelum terus duduk

Lisa Surihani menghela nafas panjang. Keadaan sunyi untuk beberapa ketika. Matanya tekun melihat sekeliling Taman Bunga Rashidah Utama yang dipenuhi bunga bermacam jenis dan warna, terkadang terdengar bunyi kicauan burung yang riuh sahut-sahutan satu sama lain.

" Fayadh, you selalu ke datang sini?" tanya Lisa Surihani tiba-tiba.

" Kalau ada masa, I singgah lah sekejap. Kenapa Lisa? "

" Tak ada apa, I saja tanya. Sorang je la? "

" Hurm ya.. sorang-sorang je." jawab aku.

" Muka you kan handsome, bergaya. Takkan la sorang je. Jujurlah please Fayadh.." desak Lisa Surihani sambil melirik matanya pada aku dan senyum manja. Nakal.

" Ya, I memang handsome. Sampai you pun tergila-gila kat I kan Lisa? " balas aku.

Lisa Surihani ketawa, terasa segan dan hanya mampu menjelir lidah. Pipinya yang putih mulus gebu mulai kemerahan kerana malu-malu kucing.

[ bersambung... ]