16 April 2009

Bye - Bye My Beloved Hamster..

maseh teringatkan pesanan ku beberapa hari yang lepas.semasa bercuti di rumah hari itu.


fayard :afiq,nnti tolong tengokkan hamster aku tu ye...bagi makanan n air sekali.
afiq :makanan xde pon..
fayard :bagi je biskut pape dulu..mereka pun makan bende itu.
afiq :okay.



tapi sekarang salah seorang mati dalam keadaan men-gerikan..sungguh menyedihkan dan semua ini memberi kejutan yang amat mendalam.trauma.



lepas balik cuti dis week..ak tengok dyorang sehat jew..bekalan air dan makanan mencukupi la..pas2 keadaan dyorang macam bese je.langsung x menunjukkan simpton2 yang aneh.

sungguh girang mereka berlari-lari.kesana-sini.
main roda pusing-pusing.
panjat - memanjat.

tapi 1st macam agak pelik.just 2 ekor je yang cam aktif cket.pas2 yg sekor lagi tuh macam tengah tido.so wat bodo je la..



tapi bak kata pepatah.."malang tidak berbau".erm,memang x bau pun.cket pun x.huhu


hari nie.afta aku balik from surau..terdetik hati utk melihat keadaan hamster aku di dalam cage.kat depan bilik aku..hurm..tengok macam okay jew.bagus.


tikus I ; tengah tidur dengan nyenyak nyer..zzzZZZ.maseh hidup.
tikus II ; tidur juga ( lokasi lain drpd tikus I ).maseh hidup.
tikus III ; mengunyah sesuatu berhampiran tikus II dan..maseh hidup.


okay je kot dyorang.getus suara hati kecilku..

tapi alangkah terkejutnya..terase x sanggup nak menceritakkan balik.FUCK!
bile tengok betul-betul dengan teliti..tikus III bukan tengah makan makanan yang seperti biase..



tikus III tengah makan badan tikus II..tikus II da lame terbujur mati kaku.yang selama ini,aku ingat maseh hidup.tiba-tiba bau busuk menusuk hidung.sumpah! memang busuk.x tipu.huhu

terkejut.

tergamam.

sedih.

menjerit.

ak cepat2 pergi jauh from cage tuh.
daus yang time tuh tengah buat keje..cepat2 tengok.pas2 dye gelak.sial nyer daus..sal gelak lak kan.ak tengah berduka cita nie.gelak kuat-kuat lak tuh..sungguh kurang ajar beliau.


"wah! tikus makan tikus.ahahaha"kata daus.

selang beberpa minit kemudian.afiq n zul pun naik rumah.dyorang pun same terkejut..aku maseh dalam ke-kejutan. ade ke prosa kata ini??ke-kejutan?


x tau nak buat ape..nape jadi camni? b4 dis elok jew..

penyakit?

kelaparan?

ajal suda sampai? huhu

biar je la..nnti weekend ak bersihkan cage tuh.smabil memujuk hatiku..tu bukan salah aku.berharap.

hamster ak tinggal 2 ekor shj.kami kesunyian.


warkah istimewa buat hamsterku.


minta maaf atas semua yang berlaku.aku da berusaha menjaga kamu dgn sepenuh hati dan kaseh sayang..terima kaseh atas kenangan yang diberi dimasa kita berseronok bersama.semoga bahgia di alam sana..-semua nie suda menyentuh perasaan.thank you tikus..



sebelum aku masuk tido.daus sempat berkata-kata;

"fayard,abislah kau..hantu tikus tuh datang malam nie kat kau.hehe"


what?? gi mati ar.huhu.


tikus!! thank for the memories.











No comments:

Post a Comment

terangsang?