17 April 2009

SELAMAT HARI JADI


I.

II.

III.

IV.

V.

VI.


VII.



organiser : fayard.
pelakon utama : daus tempang.
watak sampingan : mawi,onn,hanis,shafiq komang,elias,siput,boyak,ramzi,halim
materials : telur 10 biji,tepung gandum.



11.00 pm.16 April 2009.
mula bergerak ke kedai global market bersama onn.sibuk je dye nak ikut..mencari-cari dimanakah telor?serta tepung gandum..budget dalm rm5.cari yang paling murah..
"abang,tepung gandum kat mane?"

"de kat belakang tuh,hang gi terus nnti hang jumpa ar"

hah! jumpe pun..tepung gandum cap cempaka.haha.rm 1.90 sahaja.murahkan.
telur xde yg murah..standard 10 ,rm 2.70.agak mahal..terpakse.selalu aku kedekut.ahaha

11.20 pm.
singgah beli burger jap.

11.30 pm.
kami segera pulang ke rumah..tengok tempang tengah main gitar kat rumah..huhu.biarakan dye berseronok dulu.lepas nie abislah kau..tepung n telur yang beli tadi sorok kat umah onn.takut nnti tempang nmpak.huhu


11.50 pm.
aku pergi ke rumah kawan-kawan yang lain.menjemput mereka ke majlis keramaian yang akn diadakan x lame lagi.kat rumah aku..

"nnti jemputlah datang rumah ye..de majlis baik nyer..pukul 12.00 am tau."


12.00 am.17 April 2009.
sume da kumpul kat umah onn.bawah umah aku..plan camne nak panggil si tempang turun bawah.nnti kalu wat kat umah lak.habis bersepah..
kitorang wat2 macam onn nie jatuh motor.habis berdarah teruk.haha
padahal darah tuh sirap umah siput nyer.

" tempang! cepat turun.onn injured dowh!"

" aku x nak turun,korang tipu! aku tau.."

agak lame nak pujuk dye..tapi x nak turun2 gak.degil macam kibas..wat penat jew halim dgn siput pujuk..bengang gak rase.
aku da tunggu lame kat atas bumbung.nak curah air sabun ( air yang afta aku gune wat basuh baju tadi ) haha.

si onn ye2 jew wat2 sakit.tapi tempang x turun gak.aduhai..
dyorang yang lain menyorok kat bawah,belakang pokok bunge,dalam rumah..dengan berbekalkan telur yang aku beli tadi..sorang dapat sebiji.

"weyh fayard!,ne si tempang? kitorang da penat tunggu nie..cepatlah!"

"aaaaa kay2.kita tukar plan B lak..tukar2.kita pecah terus ar bilik dye tuh."

haha.naseb kau la tempang.panggil elok2 turun bawah x nak ( padahal kene tipu je).
semua naik rumah aku..hurm,abislah lepas nie.

BAM! pintu bilik dye tuh terus terbukak.selepas disepak.ramai2 tolak..tempang tahan pakai katil 2.x tahan.takut sngat kot..ahaha.aku terus simbah air kat dye.de la satu baldi air basuhan baju tadi..banjir terus bilik.
pas2 terus tarik dye kuar bilik..


okay next! telur!

sorang2 baling telur kat dye..huhu.tempang cam nak nangis.pasrah je.smbil menjerit-jerit dengan kata2 makian..erm,peduli ape kan.kat muke smpai la kaki.penuh dgn telur..boyak bodo,baling telur x pecah.telur dye keras sangat kot.ahaha.pelik.

da habis telur..tepung lak,

habis 1 plastik tepung tuh.campak kat dye..haha.x nak macam cucur udang lak aku tengok.telur + tepung.goreng pon sodap!
sume da cramp perut.gelak kuat2.huhu.lawak.pas2 last2 aku gak tinggal sorang2..dyorang sume cepat2 balik umah.x nak kemas..sialan.
aku kemas smpai pkul 1.15 am cam2.satu rumah suda berbau telur..smpai sekarang.naseb bek afiq x mara.kan2. :)


kami sungguh seronok dan girang malam itu.uhuh

special thanks to;

kawan-kawan,abang kedai,kilang tepung gandum cap cempaka,penternak ayam telur,ayam-ayam.serta semua yang menjayakan secara langsung or tidak langsung.terima kaseh.

Happy B
irthday to Daus a.k.a Tempang.May God Bless U..



No comments:

Post a Comment

terangsang?