05 May 2010

Indonsial

Aku juga bersemangat nasionalisme dan patriotisme. Bukan hanya jiwa hati gadis dan romantik semata-mata. Bertuah bukan ada rakyat Malaysia yang macam aku ini?

Aku tahu, mereka mengaku yang negara mereka (Indonesia) iaitu sebuah negara yang besar, membangun, dan bakal menjadi negara yang disegani oleh negara lain di mata dunia ini pada satu hari nanti. Mereka juga memuji yang mereka merdeka dengan semangat patriotisme kental yang lahir dalam diri masing-masing, sanggup berkorban habis-habisan, tak sama macam Malaysia, dapat kemerdekaaan dengan cara lembut melalui rundingan, dan mereka kata cara itu macam pondan dan lembik. Dan mereka juga dengan megah serta riak mengatakan negara mereka lah yang paling hebat, paling kuat, paling apa-apa ajalah, itu dan ini.

Aku cuma akan jawab; Ada aku kisah? Pergi matilah sama kau orang.

Sekurang-kurangnya, negara aku tak macam kau punya. Cakap besar tak serupa bikin, tak tahu malu, senang sikit lupa diri, sudah kena musibah baru lah terhegeh-hegeh datang minta tolong. Itu memanglah macam celaka. Setakat lagu cari jodoh kau popular kat Malaysia baek tak payah. Kau tak tahu yang kau punya rakyat sudah berlambak merempat kat Malaysia, lepas itu kau nak bajet macam itu negara kau juga kan? Lagilah celaka.

Duit, duit dan duit. Itu ajalah yang kau tahu. Habis duit rakyat aku bagi kat kau buta-buta macam tu aja, dengan duit-duit simpanan kahwin sekali aku terpaksa usik. *tak sabar nak kahwin*
Ah sialan. Aku syak pihak pak imigration tuh, mintak duit lebih sebab nak beli barang-barang persiapan raya nanti. Yela, raya dah nak dekat, tinggal berapa bulan aja. Langsir nak kena beli baru, baju-baju raya belum tempah, sofa-sofa yang dah koyak mestilah nak kena ganti, nak beli lampu yang kelip-kelip tuh lagi. Mana nak korek duit? Amboi.. ooooo sebab tulah kau orang korek duit aku? Fuck betul lah you all ni.




Aku rasa macam nak jadikan Nordin Mat Top itu idola aku, bagi bom habis satu Medan ni.
Amacam? Ada yang mau ikut?
  

16 comments:

  1. tunggu i blah dr medan ni dulu br kasi bom medan.hoho~~

    ReplyDelete
  2. baeklah, u sudah blah,, baru i bom medan nih. alritee!

    ReplyDelete
  3. smngat kbncian kau mcam aku,bgus2..hahaha

    ReplyDelete
  4. Baling bom dan berperang? Itu bkn jalan penyelesaian. Itu jalan cari bala.

    ReplyDelete
  5. adie, kita sama-sama benci.haha

    ReplyDelete
  6. khaleeqa idrus, mereka gertak kita guna parang dan buluh runcing.

    cuba kasi bom sikit, baru senyap terus.

    ReplyDelete
  7. err baeklah izey, fayard cool.huhu

    ReplyDelete
  8. ada pot lagi tak?gua ingat nak join

    ReplyDelete
  9. owh, lu nak join? bagus! tarak hal lah.

    ReplyDelete
  10. hidup malaysia..
    malaysia boleh..

    ReplyDelete
  11. indonesia boleh..
    boleh pergi mati.

    ReplyDelete
  12. haha.. bagi aku balik dulu ok.. klu ko pasang remote control dr malaysia.. agak2 meletup x bom tu kat medan??

    ReplyDelete
  13. err..
    sekejap, bagi aku fikirkan dulu. haha

    ReplyDelete

terangsang?