27 November 2010

Cubaan bunuh diri Dr. Rozmey.


Kini sudah terciptanya sejarah,, munculnya idea, corak pemikiran dan aspirasi dari seseorang yang sepatutnya kita jadikan idola. Setakat ini sudah hampir 39 juta orang yang tengok filem beliau ! Lagi 1 juta nak capai target beb. Reaksi penonton memang diluar jangkaan, Seperti kata beliau;

" Inilah filem melayu pertama yang ditayangkan serentak di seluruh panggung wayang Malaysia. "

Filem melayu pertama? Lu punya filem? Syabas Dr. Rozmey syabas!

REVIEWS:

1. Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS);

" .. kami cukup berasa bangga. Kerana apa? Kerana inilah hala tuju industri filem yang kita mahu. Kalau usaha seperti Dr. Rozmey ini diteruskan, nescaya filem-filem kita akan mendapat perhatian di mata dunia. Ramai orang cakap, seniman negara Allahyarham Tan Sri P. Ramlee kita sukar dicari ganti, tapi sekarang? Ternyata telah lahirnya seniman baru (Dr. Rozmey) dalam industri perfileman Malaya dan mula mencipta lagendanya tersendiri..Ini baru sahaja permulaan bagi segalanya.. "

2. Suara Keadilan;

"..Kerajaan Malaysia (Barisan Nasional) pada masa sekarang perlu ambil perhatian, sepatutnya filem ini diharamkan serta merta! banyak unsur-unsur entah apa-apa yang boleh mempengaruhi umat Islam di Malaysia. Khurafat, Freemason, Illuminati dan segala macam. Kalau sudah macam ni, macam mana nak bangunkan ukhwah Islam yang cemerlang? Mentaliti seperti ini yang sebenarnya kita kena buang.. "

3. Datuk Yusof Haslam;

"..eleh Rozmey, lu ni poyo macam pundek lah. Gua yang otai ni, relaks aja. Gua punya filem Gerak Khas lagi best dari lu punya filem laa cibai. Lu nak buat sibuk-sibuk buat pengumuman ala-ala penyimpan mohor besar raja pasal apa? Serabut betul.."

4. Michael Bay;

(terjemahan bahasa melayu)  "..cheq tak mau komen banyak-banyak, dia punya efek dalam filem tu macam cannot go la, tak sesuai. Mai sini cheq nak habaq sikit naa, bukan nak kutuk ka apa, nanti tak pasai-pasai cheq kena balun dengan Dr. Rozmey. LOL. Haa laa ni Rozmey, hang pasni toksah la buat filem lagi laa, bazir duit aja haih.. baik hang pi sedekah duit kat anak yatim. Besar pahala dapat. Ye tak? Peace yaww.."

5. Daily Mail;

"..the most hillarious film in the world! Thumbs up!.."

6. J. K Rowling;

"..hmmm i rasa, i nak ambil inspirasi filem 2 Alam tuh sebagai karya i seterusnya. fyi (for your information) i sudah dapat permission from Dr. Rozmey sendiri. So for the next 4 month after the last tayangan of Harry Potter & The Deathly Hallows part II,, i will start writing a new book, maybe akan di adaptasi juga ke layar perak, who's know right? 2 Alam and The Rozmey's Stone? kelass gitu..Avadra Kadavra ! .."

7. Ikmal Fayadh;

"..saya memang peminat setia Abang Rozmey @ Mey. Saya selalu follow up dia punya perkembangan karier. Saya jadikan kegigihan dia sebagai motivasi diri sendiri untuk terus maju, cemerlang dan gemilang. Walaupun dia dicaci maki, dan di fuck sana sini dengan orang ramai yang tak berpuas hati. Celah mana tak puas hati tak tahu lah.. Apa pun yang terjadi, i will always support you Abang Rozmey ! XOXO ! .."

****

Hebat gaya rambut bukan bermaksud hebat dalam segala-galanya.


LAGI TENTANG DR. ROZMEY

23 comments:

  1. kau support betul ke sarkastik?

    ReplyDelete
  2. ooh juice,,ini support menganjing. :)

    ReplyDelete
  3. eh,,bukan lagi suku kah nak sampai target? haha

    ReplyDelete
  4. michael bay bhai puji? hahahahhahampeh! syg lu payad! :)

    ReplyDelete
  5. haha. sayang ayap jugaaa. auuww *blushin*

    ReplyDelete
  6. DEMSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    BUDUH GILE ..........MCM HARAM AKU GELAK........

    AKU PON LAP U NGAN RAMBUT DR ROZMEY....

    (die ngan uncleseekers.....same spesis)

    ReplyDelete
  7. uih,apsal komen aku kau tak masukkan..aku syang rozmey,lbih dripada sgalanye tau..hahaha

    ReplyDelete
  8. nadey; uncle seekers? HAHAHA

    adie; ooh aah kan. aku lupa lah bro,, damn!

    ReplyDelete
  9. zura; tak sampai punn. siapa la nak tengok~

    ReplyDelete
  10. ye.....
    dorg spesis lelaki yg syok sendiri......

    rambut dorg dikatakan mengikut fesyen terkini!....

    ReplyDelete
  11. abang fayard pun boleh tahan kacak juga okay. :)

    ReplyDelete
  12. kau orgsm tengok citer ni?? haish

    ReplyDelete
  13. ish, taklah. itu berpura-pura orgasm. haha!

    ReplyDelete

terangsang?