24 June 2010

"Ayah you kerja petani ke? Besarlah buah betik you.."


Kau semua pasti pernah mengalami situasi di mana kau terserempak dengan orang yang kau puja tidak kiralah gadis, jejaka ataupun mak nyah, tetapi lidah kau kelu sahaja tidak tahu untuk berbicara. Mungkin kerana kau malu dengan kemungkinan kau tidak akan dilayan sebab sedar diri kau memang sampah, ataupun kau takut akan dilayan seperti sampah dan mungkin kau kurang yakin dengan keberkesanan ayat-ayat cinta, ataupun kau memang gemuk dan hodoh. 

Usah risau, di sini aku suka hati ingin berkongsi beberapa baris ayat yang terbukti keberkesanannya untuk menarik perhatian gadis-gadis ataupun jejaka.

Kau semua boleh lupakan ayat mengorat di bus stand "Hai cik adik manis, boleh saya tahu jam pukul berapa?" yang sudah lapuk dan ketinggalan zaman itu. Diharapkan kau semua dapat memanfaatkan contoh ayat-ayat yang diberikan serta tidak menyalahgunakan ayat-ayat ini untuk meniduri si mangsa. Aku tidak akan bertanggungjawab di atas dosa-dosa besar seperti penzinaan dan penyalahgunaan alkohol setelah kau menggunakan ayat-ayat ini.

1) "Eh you ni bekas penyanyi kumpulan Elite kan? Mataaa bertentang mataaa...i minat dekat kumpulan tu.." (jika lelaki, tukar Elite jadi Impression)

2) Kalau kau orang dari jauh sudah nampak orang yang diminati, jalan ke arahnya, apabila berselisih terus cakap "Waalaikumsalam".

3) Upah member kau yang paling hodoh tahap sundel bolong, kemudian suruh dia tenung orang yang kau orang minat. Lepas itu cakap,
"Dari tadi i tengok, dia asyik perhatikan you je membuatkan you rasa tidak selesa, you nak I tolong tumbuk perut dia ke?" (dia pasti akan berterima kasih kerana cuak dan kau boleh mulakan perbualan)

4) Instead of tanya dia "Tumpang tanya, jam pukul berapa?" tanya dia "9 x 7 berapa?"

5) "Wajah you ni mirip Ziana Zain la, you ni saudara dia ke?". Jika si dia lelaki, tukar Ziana Zain jadi Awie.

6) "You kan yang jadi model syampoo Pantene tu?"


7) Instead of "Hai, boleh i belanja you minum?" cakaplah "Hai, boleh i belanja you kasut Vincci?"

8) Jika hendak menarik perhatian orang yang berkelakuan mirip ustaz/ustazah, gunakan ayat ini "Kalau you nak tahu, mim mati bertemu ba hukumnya iqlab, dan wajib dibaca dengung.." (muka kau kena konfiden)

p/s: mereka sepatutnya tahu mim mati bertemu ba ialah ikhfa' syafawi. Kalau si dia tidak tidak layan kau dan membetulkan kau maka dia sebenarnya menyamar aja macam ustaz/ustazah, so tak guna kau mengorat mereka.

9) Buat muka comel dan katakan pada si dia; "You nak tahu, you nie cute macam tupai lah.."

dan bila si dia bertanya sebab apa cute macam tupai. Dengan muka comel juga kau menjawab; "Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh cinta juga."

Ayat ni terbukti berkesan, aku pernah cuba. Kalau kau tak percaya, boleh tanya sama buah hati aku. kih kih kih.


Itu adalah contoh-contoh ayat yang boleh menarik perhatian, tetapi ada juga ayat-ayat ngoratan yang kau harus elakkan. Kadang-kadang kau ingat ayat itu cool, indah dan habis jiwang berleleh-leleh. Tetapi sebaliknya mungkin kau akan dituduh melakukan sexual harassment, dan secara automatis mungkin kau akan dapat penerajang secara percuma. Sila lihat contoh-contoh ayat di bawah:

1) Ayah you kerja petani ke? Besarlah buah betik you.

2) You luar nampak cantik, dalam pun mesti menarik juga kan?


Diharapkan para pembaca semua mendapat manfaat daripada entri ini dan dapat mengorat gadis atau jejaka idaman masing-masing dengan efektif. Jika saudara dan saudari ada dialog-dialog menarik perhatian yang terbukti berkesan, silalah kongsi bersama.

8 comments:

  1. pickup line yg aku guna dari dulu tapi pelik kenapa awek kebanyakan gelak lepas aku ucap line tu

    "wei awek, puki ang juai dak?"

    ReplyDelete
  2. haha. Itu pun boleh digunapakai..
    Aku rasa awek tu jual mahal,lagilah pasal puki-puki nih, bukan sebarangan.

    ReplyDelete
  3. ayap, trylah.. belum cuba, belum tahu.

    ReplyDelete
  4. aku suka tips no 8....whaahahaha

    ReplyDelete
  5. juice: casanova anakonda.

    fatinzol: hanya orang yang tahu hukum tajwid, peluang lebih cerah!

    ReplyDelete

terangsang?