19 May 2012

Genderasi II

[ klik untuk sambungan ]

Lain pula kesnya untuk lelaki.
Lelaki adalah istimewa (penulis kan seorang lelaki yang kacak yakni istimewa).
Tetapi kenapa lelaki masih lagi tertipu?

Fikirkan sejenak.

Apa yang ada pada wanita?
Kebanyakan lelaki selalu terkeliru yang manakah aset wanita yang paling hebat.
Aku tahu kebanyakan pembaca terutamanya lelaki
akan memikirkan aset paling berharga bagi wanita adalah organ penyusuan
ataupun organ err you know..
Ya, disitulah terserlahnya kelemahan kamu.
Padanlah kamu semua senang ditipu perempuan.

Ketahuilah wahai lelaki,
aset wanita sebenar adalah senyuman mereka.
Ketahuilah kamu. Berjaga-jagalah kamu terhadap serangan wanita
yang penuh nikmat itu. Tolong jangan malukan kaum lelaki.

Aku tahu ramai perempuan (blog penulis kacak ini kan popular dikalangan perempuan) semua tersenyum mendengar kenyataan keloseran lelaki semua.
Tapi perempuan pun apa bezanya.
Memang tidak tahu nak bersyukur langsung.

Adakah sesiapa tersinggung dengan kata-kata aku?
Adakah aku ingin memulakan debat antara gender di sini?
Tentu sekalilah tidak. Kerana pendebatan gender adalah kerja yang paling sia-sia.
Takkan tamat. Cuba kamu katakan kepada perempuan, lelaki lebih hebat dari mereka.
Pasti mengundang pergaduhan. Takpun, katakan sahaja akal perempuan
dikuasai oleh emosi dan nafsu serta tak berfikir secara rasional.
Nantikan sahajalah das-das peluru perkataan dari mereka.

Aku tamatkan penulisan ini secara tiba-tiba di sini
bagi mengelakkan pertempuran gender
dan untuk mengekalkan undi-undi dari perempuan dan wanita.
Kerana undi mereka adalah penting untuk aku.
Undilah saya!