03 May 2012

Tangkap leleh.

You know,
Bila aku merayau-rayau dalam internet,
Misalnya fesbuk, blog, tumblr dan lain-lain.
banyak betul aku jumpa gambar orang yang amik gambar ala-ala 'myspace'.
Jenis dongak atas tepi kiri (45 darjah), muncungkan mulut, muka buat-buat kiut.
Nak lagi gampang, jenis berduet ramai-ramai.
Biarkan, Malaysia kan negara demokrasi,
semua orang boleh bergambar ikut suka hati dan perasaan masing-masing.
Kalau kau tak puas hati, nak pergi buat demonstrasi
duduk bantah bersih segala lancau tu, pun boleh.

Jadi selaku individu yang mempunyai semangat ingin tahu yang kuat dan tinggi.
Aku cuba bergambar dengan cara tersebut. Ya, sendirian.

Aku kasi dongak ke atas kiri, letak kamera tinggi sikit,
muka buat-buat kiut (padahal memang kiut pun),
bibir muncungkan sikit, tambah gaya senyum-senyum. Comel gittew.


SNAPPP!!


Lepas amik gambar, aku view semula gambar yang aku amik tadi dengan penuh excited.

Sial. Macam tikus cencorot bila tengok lama-lama.
Geli you know. Damn.