18 April 2010

Dunia dan Kupab (aauww..)

Lelaki dan perempuan memang berbeza. Terdetik aku nak menulis tentang perkara ini selepas aku tengok persepahan homo-sapien pelbagai jantina di sekitar kawasan rumah aku di Medan yang pesat membangun ini. Konteks pelbagai jantina ini termasuklah lelaki, perempuan, pondan dan perempuan yang bersikap seperti lelaki mahupun vice versa. Memang tak masuk dek akal sungguh.

Ate? Kau pun tahu,Tuhan cipta 3 jenis sahaja. Lelaki, perempuan, khunsa… tidak cukup lagi kah? Yang ada telur, dipanggil lelaki, yang ade kopek dipanggil perempuan (maaf, bonjolan dada yang ada pada pondan dipanggil silicon-valley), yang ada kedua-duannya atau tiada dipanggil khunsa (tidak berapa pasti). Itu sahaja.  Tapi, manusia sangat kreatif. Mereka menambah bilangan jantina. Mana datangnya terma-terma pondan atau lelaki lembut, lelaki sotong, tomboy, sundal.. Erk maaf sundal tidak terkategori dlm kumpulan tersebut.

Secara peribadi, aku amat benci golongan ini. Bukan setakat pondan, malah lelaki-lelaki yang lembut juga menjadi mangsa keprejudisan aku. Nasib baik aku bukan perdana menteri. Hukuman gantung saja bagi golongan-golongan ini jika tidak insaf dalam masa seminggu, tiada lagi slogan 1 Malaysia. Nahaslah kamu-kamu semua aku kerjakan. Aku yakin ramai lelaki yang bersetuju dengan aku. Terdapat banyak sebab kerana aku benci pondan.

Satu
Memalukan kaum lelaki asli tulen. Keseluruhannya, especially kepada penulis kacak ini.

Dua
Mengada-ngada atau berlebih-lebih dalam hal-hal kemanjaan. Mekap pula biasanya setebal tembok Berlin.

Tiga
Mencuba sedaya upaya hendak maintain ayu walaupun diketahui mempunyai suara yang garau, kesan cukuran misai dan sideburn, mempunyai bulu yang lebat di kaki, dada dan di kawasan sekitarnya. Oh lupa pula, dan mempunyai halkum. Dasat ye kamu-kamu ni sekarang. Buat malu Siti dan Mawi aja.

Empat
Dan aku masih tidak faham kenapa orang perempuan khususnya sering merapati golongan pondan atau lelaki lembut. Dengan selambanya bersentuhan disana-sini. Sedangkan lelaki yang asli tulen berasa amatlah susah untuk merapati gadis-gadis cantik apatah lagi yang seksi dan comel lotey. Automatisnya, kebencian aku terhadap golongan pondan/lelaki lembut bertambah-tambah. Seriously.. aku jealous nak mampos.

Ada pula yang pondan-pondan ini, yang mempunyai teman lelaki(boyfriend) atau sugar daddy. Terdesak sungguh lelaki-lelaki sebegitu. Apa la yang mereka harapkan dari pondan? Nak kongkek pun tak boleh. Silap-silap mereka lawan pedang saja lah. Ting ting ting *bunyi pedang*

Pesen mereka sekarang, pakai baju yang sememangnya sumpah seksi dan menayangkan segalanya aset-aset yang mereka ada, padahal itu semua tiruan, nampak aja original. Aku takkan terpedaya. Bak kata pepatah melayu, " hanya jauhari yang kenal manikam ". Tapi ada juga makhluk ini, manikam tak manikam, dia tak kira, dia tibai semua! amboi.. nafsu dia gelojoh gila.

Ingatlah kewujudan tuhan setiap masa. Fikirkanlah hukuman-Nya. Walaupun kita sesama manusia, sama darajat, dan sungguh amat tidak baek sekali kalau kita benci membenci satu sama lain. Tapi bagi aku, kalau dengan pondan, aku minta maaflah awal-awal lagi. Ikut hati nak aja bagi kepala lutut tepat atas kepala mereka. Yes, aku memang brutal dan tiada nak ada taman-taman dalam hati.  Untuk golongan-golongan ini diluar sana, iya kamu-kamu semua lah;



p.s I HATE YOU!





notabawah: maksud kupab akan diketahui bila perkataan itu diterbalikkan.

2 comments:

  1. hahaha.
    setuju jugak.
    time perkataan ATE,
    sgt lawak :)

    ReplyDelete
  2. udah teman nie org perak. ate la kite!
    kih kih kih

    ReplyDelete

terangsang?